preskoči na sadržaj

Osnovna škola Bijaći

Login

"Dok ne cijenite sebe, nećete cijeniti ni svoje vrijeme. Dok ne cijenite svoje vrijeme, nećete ništa učiniti s njim."
M. Scott Peck
: Citati o vremenu

SafetyNet - Bitka za sigurnost

Eko - panoi

Eko panoi ožujak

 

Sve eko panoe možete pogledati klikom na OVDJE

PRVI SVJETSKI RAT

Globalnoj inicijativi Happy pridružili su se i učenici naše školi filmom izrađenim na satu informatike.

Film izradile Ana Guja i Sofija Ritta Bojčić

Anketa
Koliko vremena provodite na internetu dnevno








Raspored odvijanja nastava

JUTARNJA SMJENA

  1. 8.00 – 8.45  
  2. 8.50 – 9.35  
  3. 9.40 – 10.25

VELIKI ODMOR 10.25 – 10.45  

  1. 10.45 – 11.30  
  2. 11.35 – 12.20
  3. 12.25 – 13.10 

POSLIJEPODNEVNA SMJENA

  1. 14.00 – 14.45
  2. 14.50 – 15.35
  3. 15.40 – 16.25

VELIKI ODMOR 16.25 – 16.45

  1. 16.45 – 17.30
  2. 17.35 – 18.20
  3. 18.25 – 19.10
Radovi učenika

Školski list Kapljice

Kapljice 2022

Kapljice 2022

Kapljice 2022

Kapljice 2021

Kapljice 2019.

Kapljice 2018.

kapljice 2015/2016

Kliknite na naslovnicu da biste prelistali časopis

Vremenik II. polugodište 2018./.2019.

Brojač posjeta
Ispis statistike od 9. 6. 2011.

Ukupno: 719278
Ovaj mjesec: 3970
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
21. 3. - MEĐUNARODNI DAN DAROVITIH UČENIKA
Autor: Rajka Šore, 21. 3. 2022.

Darovitost je skup osobina koje omogućuju pojedincu da ima potencijale za dosljedno postizanje natprosječnih uspjeha u nekom društveno cijenjenom području (Koren,1988.).

Darovita djeca se ističu vrlo visokim stupnjem općeg intelektualnog razvoja i izrazitim razvojem određenih sposobnosti koje ih, u odnosu na vršnjake, čine naprednijim.


Kriteriji darovitosti su:

· IZVRSNOST – dijete je izuzetno dobro u nekoj vještini u usporedbi s vršnjacima

· RIJETKOST – to je postignuće rijetko, malo ga djece postiže

· POKAZLJIVOST (VIDLJIVOST) – to se izuzetno postignuće može mjeriti i pokazati

· PRODUKTIVNOST – potencijal mora voditi produktivnoj manifestaciji

· VRIJEDNOST – to se postignuće smatra vrijednim

 

Nadareni učenici se odlikuju sljedećim osobinama:

o zainteresirani su za riječi i njihova značenja. vole čitati i razumiju pročitano,

o razumiju složene i apstraktne ideje već u mladoj dobi,

o brzo uče i lako zadržavaju ono što su učili, sjećaju se važnih detalja,

o pokazuju razumijevanje složenih aritmetičkih problema i shvaćaju složene matematičke koncepte,

o zadržavaju pažnju duže vremena,

o sposobni su usmjeravanju vlastitog stjecanja znanja (samo-reguliranom učenju),

o pokazuju kreativnost u glazbi, umjetnosti, plesu ili teatru,

o pokazuju fleksibilnost u razmišljanju i rješavanju problema s više različitih gledišta,

o postavljaju visoke ali realistične standarde za sebe,

o samokritični su u evaluaciji i u odnosu prema vlastitom radu, skloni su perfekcionizmu,

o pokazuju inicijativu i originalnost u radu,

o socijalno su uravnoteženi i s odraslima zrelo komuniciraju,

o vole intelektualne izazove,

o imaju smisao za humor,

o imaju poteškoće u odnosu s vršnjacima,

o imaju širok raspon interesa (vanškolski interesi i hobiji) i pokazuju kontinuiranu intelektualnu znatiželju,

o ponekad osporavaju autoritet. traže razloge i objašnjenja za pravila, zahtjeve, ograničenja. kritični su,

o mogu biti netolerantni na ljudske slabosti.

 

Navedene osobine vidljive su u procesu obrazovanja. Nitko nema sve osobine.

Kod većine darovite djece prisutan je i manji broj poteškoća u učenju. Potrebno je, stoga, napraviti kurikulum prema njihovim prednostima (uvažavajući slabosti), poticati samopouzdanje, a u prevladavanju teškoća može pomoći i tehnologija (program za obradu teksta, kalkulator, diktafon).

Jedan od mitova o darovitima je da će uspjeti u životu bez obzira pružali im mi ili ne potrebnu potporu kao i uvjerenje da su jednako zrela u svim područjima (kognitivnom, tjelesnom, socijalnom i emocionalnom).

Istina je da uspjeh obrazovanja ovisi o prilagodbi podučavanja individualnim razlikama među učenicima.

Cilj obilježavanja Međunarodnog dana darovitih učenika je osviještavanje problematike darovitosti, bolje razumijevanje darovitih te spremnost na veća ulaganja i podršku darovitim učenicima kako bi oni razvili potencijal kojeg posjeduju i suočili se sa izazovima, problemima i stresom na odgovarajući način.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju