"Dok ne cijenite sebe, nećete cijeniti ni svoje vrijeme. Dok ne cijenite svoje vrijeme, nećete ništa učiniti s njim."
M. Scott Peck : Citati o vremenu
Eko panoi ožujak
Sve eko panoe možete pogledati klikom na OVDJE
PRVI SVJETSKI RAT
Globalnoj inicijativi Happy pridružili su se i učenici naše školi filmom izrađenim na satu informatike.
Film izradile Ana Guja i Sofija Ritta Bojčić
JUTARNJA SMJENA
VELIKI ODMOR 10.25 – 10.45
POSLIJEPODNEVNA SMJENA
VELIKI ODMOR 16.25 – 16.45
|
Darovitost je skup osobina koje omogućuju pojedincu da ima potencijale za dosljedno postizanje natprosječnih uspjeha u nekom društveno cijenjenom području (Koren,1988.).
Darovita djeca se ističu vrlo visokim stupnjem općeg intelektualnog razvoja i izrazitim razvojem određenih sposobnosti koje ih, u odnosu na vršnjake, čine naprednijim.
Kriteriji darovitosti su:
· IZVRSNOST – dijete je izuzetno dobro u nekoj vještini u usporedbi s vršnjacima
· RIJETKOST – to je postignuće rijetko, malo ga djece postiže
· POKAZLJIVOST (VIDLJIVOST) – to se izuzetno postignuće može mjeriti i pokazati
· PRODUKTIVNOST – potencijal mora voditi produktivnoj manifestaciji
· VRIJEDNOST – to se postignuće smatra vrijednim
Nadareni učenici se odlikuju sljedećim osobinama:
o zainteresirani su za riječi i njihova značenja. vole čitati i razumiju pročitano,
o razumiju složene i apstraktne ideje već u mladoj dobi,
o brzo uče i lako zadržavaju ono što su učili, sjećaju se važnih detalja,
o pokazuju razumijevanje složenih aritmetičkih problema i shvaćaju složene matematičke koncepte,
o zadržavaju pažnju duže vremena,
o sposobni su usmjeravanju vlastitog stjecanja znanja (samo-reguliranom učenju),
o pokazuju kreativnost u glazbi, umjetnosti, plesu ili teatru,
o pokazuju fleksibilnost u razmišljanju i rješavanju problema s više različitih gledišta,
o postavljaju visoke ali realistične standarde za sebe,
o samokritični su u evaluaciji i u odnosu prema vlastitom radu, skloni su perfekcionizmu,
o pokazuju inicijativu i originalnost u radu,
o socijalno su uravnoteženi i s odraslima zrelo komuniciraju,
o vole intelektualne izazove,
o imaju smisao za humor,
o imaju poteškoće u odnosu s vršnjacima,
o imaju širok raspon interesa (vanškolski interesi i hobiji) i pokazuju kontinuiranu intelektualnu znatiželju,
o ponekad osporavaju autoritet. traže razloge i objašnjenja za pravila, zahtjeve, ograničenja. kritični su,
o mogu biti netolerantni na ljudske slabosti.
Navedene osobine vidljive su u procesu obrazovanja. Nitko nema sve osobine.
Kod većine darovite djece prisutan je i manji broj poteškoća u učenju. Potrebno je, stoga, napraviti kurikulum prema njihovim prednostima (uvažavajući slabosti), poticati samopouzdanje, a u prevladavanju teškoća može pomoći i tehnologija (program za obradu teksta, kalkulator, diktafon).
Jedan od mitova o darovitima je da će uspjeti u životu bez obzira pružali im mi ili ne potrebnu potporu kao i uvjerenje da su jednako zrela u svim područjima (kognitivnom, tjelesnom, socijalnom i emocionalnom).
Istina je da uspjeh obrazovanja ovisi o prilagodbi podučavanja individualnim razlikama među učenicima.
Cilj obilježavanja Međunarodnog dana darovitih učenika je osviještavanje problematike darovitosti, bolje razumijevanje darovitih te spremnost na veća ulaganja i podršku darovitim učenicima kako bi oni razvili potencijal kojeg posjeduju i suočili se sa izazovima, problemima i stresom na odgovarajući način.